لینک های روزانه
    نشانی ایمیل نویسنده
    h.ataei.n@gmail.com
    برای ما بنویسید



    نمایش ایمیل به مخاطبین





    نمایش نظر در سایت

    نادررضایی
    ۶ دي ۱۳۹۸ ساعت ۵:۴۲
    سلام از مطالب شما استفاده می کنم ولی تعجب می کنم چرا نوشته های دوستان خودتان به ویژه همشهری های خودتان نقد نمی کنید چرا اندیشه نامه های کلامی که در غایت ضعف نوشته شده است مورد نقادی خود قرار نمی دهید لطفا در مقام تحقیق حس ناسیونالیستی را کنار بگذارید و این اثار را هم نقد کنید .
    با تشکر


    پاسخ:
    سلام علیکم.
    اولاً: بنده متولی نقد تمام آثار نیستم و در حد فرصت و توان اندک خویش به نقد آثار ضعیف می پردازم و اصلاً در این آشفته بازار نشر مگر نقد همۀ آثار از عهده یک نفر برمی آید؟
    ثانیاً: از میان آثار قابل نقد آن دسته را برای نقد برمی گزینم که دارای اهمیت باشد و اشکالات پرشمار.
    ثالثاً: از کجا به حس ناسیونالیستی! و دایره دوستان بنده پی برده اید؟
    رابعاً: از برای نمونه به مقالۀ ««نگاهی انتقادی به شِبه‌تحقیقی دانشگاهی! / (نقدی بر ویراستی نابسامان از «حاشیۀ شمس‌الدّین گیلانی بر تعلیقۀ خَفری بر الهیّات شرح تجرید») »» نظر کنید که در نقد اثری که از سوی دانشگاه اصفهان منتشر شده است نگاشته ام.

    با احترام
    احمد بلنداختر
    ۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۴:۰۵
    باسلام واحترام وتبریک سال نو خدمت شما استاد گرامی: پروژه تحقیقی در مورد تداوم وتحول در مذهب حنفی دارم ومدتی است مشغول شناسایی وجمع آوری منابع هستم.یکی از کارهای تحقیقاتی که حضرتعالی به معرفی آن پرداخته بودید کتاب ارزشمند اولریش رودولف بود وبیان داشتید که درحال ترجمه آن هستید .میخاستم بپرسم این اثرچه زمانی به زیور چاپ آراسته خواهد شد ونکته دیگر اینکه اگر منبع،نکته،ارشاد وراهنمایی خاصی در رابطه با جریان حنفیت (اصحاب رای) دارید به بنده ارایه نمایید ممنون میشم.
    علاقمندم بیشترباحضرتعالی مراوده داشته باشم.چنانچه کانال ارتباطی خود را به بنده عنایت کنید موجب امتنان وافتخار بنده است.
    باتشکر.بلنداختر
    سعید مجیدی
    ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۶:۱۳
    سلام استاد
    ارادتمند شما سعید مجیدی از سالکان طریقت شیعه اسماعیلی ایران می باشم. مقاله " کتاب ملل و شهرستانی در سیاقی اسماعیلی و مطالعه نمودم به پاس تشکر و قدردانی از زحمات جنابعالی و همچنین معرفی کتاب ارزشمند " هفت رکن دین در عبادات اهل یقین رساله ای در آداب و عقاید مسلمانان شیعه اسماعیلی " قصد داشتم فایل pdf این کتاب و خدمتتان تقدیم کنم متاسفانه امکان ارسال آن وجود نداشت لذا خواهشمندم این کتاب و از وبلاگ شیعیان اسماعیلی به آدرس www.vajhedin.blogfa.com دانلود نمایید.
    ضمنا در صورتی که جنابعالی افتخار دهید خوشحال خواهم شد از طریق تلفن یا تلگرام ارتباط بهتری با شما داشته باشیم . شماره تلفن و تلگزم بنده ۰۹۱۲۵۵۶۶۱۲۴ می باشد.
    با تشکر از شما
    حسن رضوی
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰:۲۲
    جناب عطائی باسلام وتقدیم تحیات...دوسوال داشتم...یکی اینکه در زمینه بحثهای امامت به نظر شما جامع ترین کتاب کلامی چیست...ودیگری اینکه کتاب تلخیص الشافی نسخه مصححه ای ندارد؟چون این چاپ رایج را که مطالعه میکنم احساس میکنم اشتباهاتی دارد...ازپاسختون پیشاپیش سپاسگزارم...با تقدیم احترام
    یوسفی
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۸
    آقای عطایی نظری سلام و وقت بخیر
    مدتی هست مشغول نگاره ای پیرامون «تأثیر متکلمان امامیه در کلام اهل سنت هستم» با تمرکز بر قرون طلایی کلام.

    نگاشته شما در مورد «تحول معرفت شناختی کلام امامیه و نقش ابن سینا» را مطالعه کردم و برخی از منابع و پی نوشت ها مفید بود. ضمن تشکر، نیازمند برخی منابع تفصیلی مرتبط با موضوع پیش گفته هستم.
    اگر مقدور هست، راهنمایی بفرمایید.
    تشکر
    یوسفی
    مقالات دي ۱۳۹۶
    در چند سال گذشته یکی از اشتغالاتِ لایعنیِ این کمترین، غلط‌گیری کتب و تَذکار اشتباهات و خطاهای آن دسته از استادان محترم دانشگاهی و پژوهشگاهی بوده است که فرصت اصلاح کتابهای خود را نداشته‌اند و از فرط شتاب برای مستفیض کردن جامعه از دستاوردهای گرانبهای علمی خویش، نوشتارهای خود را با انواع اغلاط و نابسامانیها روانۀ بازار کرده‌اند. اغلب هم به نقد آثاری پرداخته‌ام...
    جمعه ۲۹ دي ۱۳۹۶ ساعت ۶:۲۳
    بیان‌الحقائق یکی از نگاشته‌های پرارج وزیر و دانشور ایرانی، خواجه رَشیدُالدّین فضل‌اللّٰه همدانی (د. 718 ه‍) در باب کلام، فلسفه، طبّ و علوم طبیعی است که همچون سایر آثار وی در قالب دو تحریر فارسی و عربی نگارش یافته است. تحریر فارسی این اثر ارزشمند پیش از این به تصحیح آقای دکتر هاشم رجب‌زاده منتشر شده است. به‌تازگی، تحریر عربی بیان‌الحقائق نیز از روی یگانه...
    پنجشنبه ۷ دي ۱۳۹۶ ساعت ۸:۵۲