آخرین نوشته ها
لینک های روزانه
    برای ما بنویسید



    نمایش ایمیل به مخاطبین





    نمایش نظر در سایت

    سعید مجیدی
    ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۶:۱۳
    سلام استاد
    ارادتمند شما سعید مجیدی از سالکان طریقت شیعه اسماعیلی ایران می باشم. مقاله " کتاب ملل و شهرستانی در سیاقی اسماعیلی و مطالعه نمودم به پاس تشکر و قدردانی از زحمات جنابعالی و همچنین معرفی کتاب ارزشمند " هفت رکن دین در عبادات اهل یقین رساله ای در آداب و عقاید مسلمانان شیعه اسماعیلی " قصد داشتم فایل pdf این کتاب و خدمتتان تقدیم کنم متاسفانه امکان ارسال آن وجود نداشت لذا خواهشمندم این کتاب و از وبلاگ شیعیان اسماعیلی به آدرس www.vajhedin.blogfa.com دانلود نمایید.
    ضمنا در صورتی که جنابعالی افتخار دهید خوشحال خواهم شد از طریق تلفن یا تلگرام ارتباط بهتری با شما داشته باشیم . شماره تلفن و تلگزم بنده ۰۹۱۲۵۵۶۶۱۲۴ می باشد.
    با تشکر از شما
    حسن رضوی
    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰:۲۲
    جناب عطائی باسلام وتقدیم تحیات...دوسوال داشتم...یکی اینکه در زمینه بحثهای امامت به نظر شما جامع ترین کتاب کلامی چیست...ودیگری اینکه کتاب تلخیص الشافی نسخه مصححه ای ندارد؟چون این چاپ رایج را که مطالعه میکنم احساس میکنم اشتباهاتی دارد...ازپاسختون پیشاپیش سپاسگزارم...با تقدیم احترام
    یوسفی
    ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۸
    آقای عطایی نظری سلام و وقت بخیر
    مدتی هست مشغول نگاره ای پیرامون «تأثیر متکلمان امامیه در کلام اهل سنت هستم» با تمرکز بر قرون طلایی کلام.

    نگاشته شما در مورد «تحول معرفت شناختی کلام امامیه و نقش ابن سینا» را مطالعه کردم و برخی از منابع و پی نوشت ها مفید بود. ضمن تشکر، نیازمند برخی منابع تفصیلی مرتبط با موضوع پیش گفته هستم.
    اگر مقدور هست، راهنمایی بفرمایید.
    تشکر
    یوسفی
    مقالات شهريور ۱۳۹۳
    اگر درصدد آگاهی از سرگذشت علامۀ حلّی (م 726 ق) در کتب تراجم اهل سنّت برآیید ممکن است با این مشکل مواجه شوید که در برخی از این آثار، نام او را در موضعی که مورد توقّع است نیابید. برای نمونه، در أعیان العصر و أعوان النصر صلاح الدین صَفَدی و همچنین الوافی بالوفیاتِ وی نمی‌توانید شرح حال علامه را ذیل نام «حسن بن یوسف» پیدا کنید و این مشکل از آن رو حادث می شود که صَفَدی گمان...
    يكشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۹
    در آغاز فصل اوّل از کتاب مکتب کلامی قم نوشتۀ آقای احمد عابدی آمده است: « اشاعره از اهل سنّت نه تنها عقل گرا نبوده، بلکه در برابر احکام عقلی موضع گیری نیز دارند. آنان نه تنها کتاب در مذمت علم کلام (مانند ذمّ الکلام و أهله)، بلکه در مذمت و حرمت علم منطق (مثل فی حرمة علم المنطق) نیز تدوین کرده‌اند. معتزله در برابر آنان گرایشات عقلی زیادی دارند، ولی شاید بتوان عقل...
    دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۹